חברי מועדון? נהנים מהנחות, צוברים נקודות, ומקבלים מתנות! התחברות/הצטרפות

חומרים ידידותיים לסביבה

דילמת החומרים

” לא נדרש הרבה מכל אחד מאיתנו כדי להציל את כדור הארץ! קצת יוזמה, הרבה מודעות והדברים יכולים להיות אחרת “

ככלל, כל אחת ואחד מאיתנו יכולים להשפיע על איכות הסביבה והעולם בו אנו חיים, אם בכל יום נבחר חומרים ידידותיים לסביבה על פני שימוש בחומרים המזיקים לסביבה, באופן טבעי איכות הסביבה שלנו תשתפר ונוכל לחיות בעולם בריא, ירוק ויפה יותר.

נכון, הבשורה של שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה עלולה להראות לפעמים גם כמעמסה, הצורך לבדוק כל פעם ממה כל פריט שאנו רוכשים מורכב ואילו חומרים הוא מכיל, יחד עם חוסר ההבנה בחומרי גלם, עלולים להוביל רבים מאיתנו למסקנה שהנושא מורכב ומסובך מידי, וגם אם אנו רוצים לפתח את המודעות אליו, זה דורש יותר מידיי.

המסקנה הזו אינה בהכרח נכונה, והאמת היא שתרבות הצריכה והעולם המתועש שבו אנו חיים פשוט לא מטפחים את המודעות והאחריות הסביבתית. לכן הגישה על פי רוב היא שעל פריט אופנה לדוגמא להיות טרנדי ושמיש, וגם זול ונגיש.

לרוב הצרכנים, החומרים מהם עשוי הפריט כמעט ואינם מהווים שיקול. למרות שחומרים אלו מכתיבים את איכות הפריט, עתיד כדור הארץ ובפעמים רבות גם את בריאותנו אנו.

מה הפתרון ? את תגיות ה Eco Friendly אפשר למצוא כיום במקומות רבים ולעיתים ההסתמכות עליהם נותנת פתרון פשוט ומהיר יותר, אלא שלא תמיד מה שנמצא מאחורי התגית הם אכן מוצרים המורכבים מחומרים ידידותיים לסביבה.

eco-friendly-natural_prod

 

 

 

 

 

 

 

 

הבשורה המשמחת היא שישנן גם חלופות אמיתיות! קיים מגוון רב וגדל של חומרים ידידותיים לסביבה וישנן כיום חברות יצרניות רבות שאיכפת להן מכדור הארץ ואיכות סביבת המחייה שלנו ולא רק מהרווח הכספי שלהן, אז למה לא להעדיף אותן ?!

זה קו מחשבה מרכזי העומד מאחורי “מדאו אקו-שיק” ועשייתנו. אנו יוצרים בית לפריטים מודרניים ומעוצבים עם ערך אקולוגי ובכלל זה, כאלו המיוצרים מחומרים ידידותיים לסביבה. המטרה שמנחה אותנו היא להפוך אותם לנגישים עבור כולם ולשלב בין האופנתי והשימושי לבין אותם ערכים וחומרי גלם ידידותיים.

כך שגם אם אתם לא מכירים את כל החברות היצרניות, תהליכי הייצור או את חומרי הגלם והמרכיבים, אנו עושים עבורכם את כברת הדרך הזו ובודקים את המחויבויות של כל מותג ויצרן ואת האיכויות של כל פריט, וגם את חומרי הגלם ומידת היותם ידידותיים לסביבה.

madeo-store

המוטו שלנו אומר שבכדי ליצור סביבה ידידותית יותר ועולם יפה יותר, לא בהכרח נדרש לשנות הכל כל הזמן, אלא לשנות משהו אחד שמצביע על שיפור בכל פעם!

מהם חומרים ידידותיים לסביבה ?

בפוסט הקודם בבלוג שלנו הצגנו את קונספט ה-R3 המורכב מ 3 האלמנטים : מיחזור, שימוש חוזר וצמצום/הפחתת פסולת. קונספטים אלו נוגעים גם בתהליכי ייצור ובחומרי הגלם כמובן.

הפעם, אספנו כמה דוגמאות של חומרים ידידותיים לסביבה שכדאי ומומלץ להכיר, תוך כדי שקיבצנו יחד כמה ממותגי האקו-שיק שנמצאים אצלנו ושבחרנו בהם בזכות החומרים הידידותיים לסביבה מהם מורכבות הקולקציות והפריטים שהם יוצרים. זאת כמובן מבלי להתפשר על רמת העיצוב ולצד היותם בעלי שיק, עדכניים ואופנתיים.

דוגמאות לפריטים העשויים חומרים ידידותיים לסביבה :

 

שעם

תנו כבוד לשעם! עוד לפני יופיו העצום, השעם הוא חומר 100% טבעי העשוי מקליפות עץ אלון השעם, עץ אציל בעל תכונות מיוחדות הגדל באזור הים התיכון. זהו עץ מדהים, בעל אורך חיים ארוך ובעל יכולת התחדשות אדירה. הוא חי  בסביבות 150-200 שנים וקליפתו מתקלפת ומתחדשת כל בערך 9 שנים. השימוש בחומר זה נעשה מאותן קליפות שנושרות ממנו בטבעיות! בנוסף הוא ניתן למיחזור ולשימוש חוזר. תכונותיו הידידותיות לסביבה תורמות ליצירת חברה מודרנית ומזהמת פחות.

shaam

בנוסף יש לשעם תכונות ייחודיות שעד היום אף ממציא גאון לא הצליח לשכפל באופן מלאכותי:
•  בעל מרקם רך וקטיפתי במיוחד וקל מאוד לנשיאה
•  בלתי חדיר לנוזלים וגזים וגם מבודד תרמי ואקוסטי מעולה
•  אלסטי ודחיס, מעכב בערה ובעל עמידות גבוהה לשריטות

 

גומי אקולוגי

הגומי ועמו גם הפלסטיק כמובן, ידועים בהיותם חומרים מזיקים לסביבה ופסולת מזהמת.

עם זאת לחומרים אלו תכונות שימושיות מאד ולכן הצורך במציאת חלופות שישמרו על ערכי השימושיות ויחד עם זאת יהיו ידידותיים לסביבה ולא מזיקים, הוא צורך של ממש! בחיפושנו אחר חלופות גילינו את הפטנט של “גומי אקולוגי” פרי פיתוח של חברת

Batucada

sandals-4

מוצרי החברה (שמקורה בצרפת) נהנים מתרכובת פלסטית ייחודית המכילה רכיבים המוגדרים ומאושרים כידידותיים לסביבה, תוך כיבוד ערכי הטבע, ללא עופרת וללא פתאלטים! תוסיפו לזאת שילוב של תהליכי הייצור הנקיים והבלתי מזהמים, החל משלב הייצור וכלה באריזה, כל אלו מקנים לפריטים אלו את הזכות להכלל ברשימה המכובדת של מוצרים המיוצרים מחומרים ידידותיים לסביבה.

הנוסחה הייחודית של בטוקדה גורמת לפלסטיק האקולוגי להיראות כגומי דק, מלטף, גמיש ועדין. בקולקציות התכשיטים המעוצבים של בטוקדה, מאפיינים אלו יוצרים את האשליה של קעקוע על הגוף למרות שמדובר בפריט אופנתי שניתן להסירו בקלות.

batucada-jewel-5.1

יתרונות המוצר, גמישותו המאפשרת לתכשיט לאמץ את קווי המתאר של גופנו תוך זרימה מושלמת לצד עמידותו במים וזיעה והיותו היפו-אלרגני, מקנים לתכשיטים אפשרות ללוות אותנו ללא חשש  לאורך כל שעות היום ותוך שאנו שומרים על בריאותנו ועל איכות הסביבה.

batucada-jewelry

 

חומרי גלם אורגניים וטבעיים

לדוגמא תכשיטים שעשויים מצמחים, גלעינים, אגוזים וכו’ כגון המותג Tagua

חומר הגלם המרכזי בעיצוב התכשיטים הללו הוא פרי הטאגווה / Tagua – המכונה פרי השנהב הצמחי  והנו בעל תכונות דומות לשנהב הפיל – הוא קשה, עמיד, בעל גוון דומה וניתן לעבדו, לצבעו ולשייפו עד לתצורה חלקה ומבריקה.
פרי הטאגווה / Tagua ויתר הפירות השזורים בעיצובים מעובדים בתהליך יבוש, שימור וצביעה מסורתי וממושך.

tagua organic

תהליך העיבוד מעניק לחומר עמידות, יציבות והופך אותו לחומר גלם בעל תכונות דומות לחומרים קונבנציונלים אחרים (עץ, פלסטיק וכד’). בין חומרי הגלם הנוספים ניתן למצוא גם את הפירות והזרעים הבאים: אסאי, קאמכורו, בומבונה, בלונסיג’ו, צ’אמבימבה ועוד.

 

מבחר מתוך הפריטים הללו ניתן לרכישה כאן – בחנות האונליין שלנו

את כל המותגים האלו ופריטים נוספים מחומרים ידידותיים לסביבה – ניתן למצוא, לרכוש ולהזמין בחנות הדגל “מדאו אקו שיק” –

רח’ רבי פנחס 13, ת”א יפו. טל: 03-5346342

 

תודה שהיית איתנו בפוסט זה! מקווים שהיתה לך קריאה מהנה.

נשמח לתגובות וכמובן אם תבחרו לשתף ולפרגן… למען עולם יפה יותר לכולנו !

תפריט נגישות
Instagram