חבר מועדון? הטבות ממתינות לך בחשבון חבר המועדון שלך להתחבר

7R – שבעת הממים לצרכנות אופנה מודעת

להרגיש חיבור לדברים שאנחנו קונים, זה משמעותי!

כשיש זיקה והערכה לפריט זה גם מעמיק את החוויה, מגדיל את הערך שאנו רוכשים, את ההנאה וההשראה שאנו חשים, ומחזק את ה SAY שלנו.

למרות זאת, פעמים רבות אנו קונים דברים מבלי לעצור לרגע ולבדוק מה הסיפור מאחוריהם, לשאול את השאלות הבסיסיות לכאורה כגון : מאיזה חומרים זה עשוי ? מי ייצר את זה ? מי הושפע מהייצור ואיך ? האם הוא פגע בסביבה או אולי תרם לה ? ואיזה אפקט יש לו על כדור הארץ ?

הפריטים שאנו קונים, הם אנחנו. אם נצרף יחד את כל מה שרכשנו, נגלה המון על עצמנו, על הבחירות והפשרות שלנו, על מה שמניע אותנו ועל תרבות הצריכה שפיתחנו ודפוסי ההתנהגות שסיגלנו לעצמנו (פעמים רבות מבלי להבחין בכך)

אם נרחיב את הפרספקטיבה שלנו, נוכל להתחבר לתמונה הגדולה! גם אם עולם הצריכה המודרני לא הרגיל אותנו לכך, במהרה נגלה שזה עוזר לנו לקבל החלטות נכונות יותר, כאלו שגורמות לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו 😊

כי הבחירות הקטנות שלנו בחיי היומיום כן עושות הבדל, וזה כל כך יפה לראות… אם רק נרצה ונסכים לכך.

תנסו לערוך שופינג אופנתי או לבחור פריטים לעיצוב הבית או הסביבה שלכם, עם קו מנחה מסוג זה. תראו למה אתם מתחברים ואיך אתם מרגישים. השאלה אם הפריטים האלו גורמים לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם ועם הסביבה, הופכת למפתח שיש בו ערך, סיפוק והנאה.

ואם תרצו להרחיב את הקו המנחה הזה ולהיות צרכנים טובים יותר, כאלו שיש להם תודעת אקו מגובשת ועמוקה יותר… כדאי שתכירו את ה R7 או כמו שאנו אוהבים לקרוא להם בעברית: שבעת הממים.

מהם שבעת הממים ?

לגבי ה- 3 R הראשונים כבר כתבנו והרחבנו בבלוג בעבר בפוסט שנקרא 3R= המתכון לעולם יפה יותר ?! אם טרם קראתם או תרצו להיזכר, בקרו בקישור זה

3 ה- R ( או בעברית 3 ה- מ') הראשונים הם אם כך : RECYCLE – מיחזור, REUSE – משתמשים מחדש (שימוש מחודש), REDUCE – מצמצמים פסולת (הפחתת פסולת).

כעת נרחיב את התמונה ונמשיך את המתכון למרכיביו הבאים :

Repurpose – מטרה משתנה או מטרה מחודשת

מילת המפתח כאן היא יצירתיות. הפיכת מוצר ישן (אולי פגום) למוצר בעל מטרה, או אופי ושימוש שונה. הרעיון הזה במיוחד קוסם לגבי פריטים שאנו אוהבים ועם הזמן הם התיישנו או שמיצו את מטרתם ואז במקום לזרוק אותם ניתן להפוך אותם למוצר חדש. כמו למשל חולצה ישנה שיכולה להפוך לתיק או צעיף … תנסו ואפילו תציעו לילדים ותגלו כמה זה מהנה!

Rent – מוצרים להשכרה

מרכיב זה מוכר בתחום השכרת פריטי אופנה – רכשת שמלה מיוחדת לאירוע ולא תלבשי אותה שוב? למה שתשכב בארון ותתפוס מקום ואבק ? תוכלי להשכיר אותה ובכך גם לעודד כלכלת שיתוף ולרענן את המלתחה… או אולי אינך מעוניינת להשקיע כסף רב ברכישה של פריט אופנתי יפה אך יקר? תשתמשי בשרות השכרה של פריטי אופנה כאלו.

גילינו שיש כיום טרנד שלם כזה וגם אתרי אינטרנט שמתמחים בנושא. גם בישראל יש (בנוסף לשמלות כלה) מספר אתרים ומקומות שעושים זאת. לדוגמא "סטייל להשכרה" בקישור זה

Repair – מתקנים ומשתמשים שוב

תיקון פריטים מקולקלים או קרועים במקום לזרוק ולרכוש חדש. כן זה נשמע כמו פעם… בעיקר כי בשנים האחרונות השתלטה על עולמנו "צרכנות הג'אנק" כן ממש כמו במזון המהיר, כך כמעט בכל תחום, מציעים לנו פריטים באיכות ירודה, כמו אופנה זולים (בעיקר מסין וכאלו שעדיף שלא נדע מי ואיך ייצרו אותם) פריטי עיצוב וריהוט שמכלים את עצמם מהר וכד' ואז גם המחשבה של תיקון והמשך שימוש נראית חסרת טעם.

אבל, בצרכנות מודעת כאשר אנו רוכשים פריטים בעלי ערך סביבתי וחברתי ובעלי התייחסות מודעת לחומרי הגלם ולאופן עשייתם, לפריטים אלו יש איכויות שנשמרות לאורך זמן… וכשהם מתקלקלים שווה לנו לתקן אותם!

Research – מחקר

צרכנות מודעת היא המפתח ליצירת שינוי. מטבעה היא מעודדת אותנו להתעדכן וללמוד כל הזמן. במקום לקנות לפי מה שמתחשק, באפשרותנו לחקור ולבדוק לפני כל רכישה. בדקו על החברה, כיצד היא מייצרת, מהם תנאי העסקת העובדים שלה, מהי מידת מחויבותה לסביבה בתהליך הייצור וכו'. רק אז תחליטו האם המותג עומד בסטנדרט שלכם ותרגישו שלמים עם ההחלטה, אם לרכוש מוצר של חברה זו.

אם נחקור ונבדוק ונמצא את המוצרים שתואמים את ה SAY שלנו (לא רק באיך שהם נראים אלא במהות, באופי, באופן ובחומרי הגלם מהם נוצרו) נרוויח לא רק את הפריט עצמו אלא את היושרה וההרגשה הטובה שלנו, את הרכישה המודעת והערך שהיא מעניקה לחיינו ולחיי הסביבה שלנו.

***

לסיכום, צרכנות היא כוח ולכן לשלם על משהו משמעו לתמוך ולתת לגיטימציה לחברה שמוכרת אותו. לכסף שלנו יש SAY והשפעה על העולם בו אנו חיים והסביבה שלנו. אם נעביר אותו רק לחברות שנותנות ערך, יהיה בעולמנו יותר ערך!

אם נשכיל לעשות משהו קטן וטוב בכל רכישה שלנו, בכל פעם ובכל פריט שברשותנו, נגלה עד מהרה שמתכון ה R7 הופך לקל ליישום וטבעי לנו.

בכדי לרכז מגוון אפשרויות עבורנו ועבור כל מי שמעוניין בצרכנות מודעת, נוצר המותג מדאו אקו-שיק שמבצע את המחקר, בוחר ומייבא עבורכם מותגים מכל העולם ופריטים שתואמים את שבעת הממים והצרכנות המודעת.

כמו כן PRIVATE LABEL MADEO הוא מותג הבית שלנו, המייצר פריטים מתוך מחויבות וגישה זו. תוכלו למצוא אותם כאן בקישור זה

לכן ה- SAY שלנו אותו חרטנו בראש המותג : SAVE THE WORLD WITH STYLE!

מקווים שהיתה לכם קריאה מהנה ומועילה! נשמח לשיתופים ותגובות.